Laksa Pak Yeop Antara Lokasi Laksa Sedap di Putrajaya

Laksa Pak Yeop Antara Lokasi Laksa Sedap di Putrajaya

Assalamualaikum, hi korang…

Bila sebut pasal laksa ni, rasanya ramai antara korang yang memang hantu laksa kan. tak kisah lah, laksa utara ke, laksa Johor ke atau laksa dari negeri mana sekali pun pasti ada keunikan rasa  dan ada peminat yang tersendiri.

Kalau korang nak tau, abam pun memang hantu laksa jugak sebenarnya. Bukan abam sorang jer, boleh katakan satu famili memang suka makan laksa. Kalau dapat tau pot laksa sedap, pasti nak terjah..nak rasa sedap ke tak laksa kat situ.

Laksa Pak Yeop Antara Lokasi Laksa Sedap di Putrajaya

Kali ni, abam nak kongsikan dengan korang satu pot @ lokasi laksa yang sedap di Putrajaya ni. Laksa Pak Yeop. Glamer weehh Laksa Pak Yeop ni… terutama di kalangan kakitangan-kakitangan yang berkerja di sekitar kedai Laksa Pak Yeop.

Bukan tu saja, malah kadang-kadang abam prasan lah, yang dok jogging sebelah petang tu..dah abis abis jogging siap singgah pekena laksa Pak Yeop ni sebelum balik. Kalau sebelah malam, kadang-kadang geng-geng basikal ramai-ramai datang makan kat sini.

Kat Mana Lokasi Laksa Pak Yeop?

Lokasi nya cukup mudah. Hanya berdekatan dengan bangunan Kementerian Asas Tani  dan berhadapan Menara Prisma Presint 3. Kalau korang memandu kat jalan utama tu, mesti korang prasan punya. Sebab kedai Laksa Pak Yeop ni dok kat tepi jalan jer..

Laksa Pak Yeop Antara Lokasi Laksa Sedap di Putrajaya
Selain dari menu laksa utara, kat kedai Laksa Pak Yeop ada juga menu makanan western seperti spaghetti, hot dog dan macam-macam lagi. Harga pun boleh dikatakan agak berpatutan dan layanan staf kat situ amat memuaskan. memang tak sombong lah.

Komen Abam Pasal Laksa Pak Yeop ni… Sedap ke?

 

Komen abam, memang sedap…tak caya? tengok ni…

Laksa Pak Yeop Antara Lokasi Laksa Sedap di Putrajaya
haaa..licin kan.. Kalau dah licin, mestilah sedapkan. hehehe…
Jadi kepada hantu-hantu laksa, korang patut cuba laksa Pak Yeop ni. Memang abam rekomenkan antara lokasi laksa yang sedap di Putrajaya.
Pasti abam akan terjah ke pot atau lokasi laksa yang lain pulak.
Antara lokasi atau pot laksa sedap yang patut korang cuba.. Laksa Sarang.
Korang boleh baca kat Laksa Sarang Dlaila

9,162 total views, 12 views today

Laksa Sarang D’laila – Laksa apa pulak ni?

laksa sarang dlaila laksa paling sedap di nilai

“Jom, kita pi makan laksa sarang kat kedai kak Laila..”

Pernah ke korang dengar pasal Laksa Sarang?

Haa..Laksa Sarang? Serius, ni pertama kali abam dengar nama laksa sarang. Walaupun abam ni boleh dikategorikan sebagai peminat laksa, tapi ni lah pertama kali dengar. Kalau setakat laksa utara, laksa Penang, laksa Kelantan, laksa Johor tu memang pernah lah makan. Dalam otak ni memang tak dapat bayangkan camana rupa laksa sarang ni. Takpa, petang tu jugak ke kedai Kak Laila yang terletak di MMA Santai Corner.

Keadaan orang yang begitu ramai di hadapan gerai Dlaila

Tak sampai 10 minit, laksa sarang yang abam order dah pun sampai. Menarik jugak laksa sarang ni. Rupanya, sarang yang dimaksudkan adalah telur yang digoreng dan dibentukan seperti sarang. Ooooo…baru lah tau. Kuah laksanya cukup pekat, memang tak kedekut langsung. Ditambah pula dengan bahan-bahan lain seperti timun, bawang, salad & nenas, memang dah cukup marbeles. Kalau tak disebabkan abam dah makan sebelum datang ke sini, rasanya mau ditambah mangkuk ke 2 ni…

Laksa Sarang Dlaila -www.abamkorie.com 4
Ini lah telur yang digoreng dan dibentukkan seperti sarang…memang unik kan..
Laksa Sarang Dlaila -www.abamkorie.com 5
Antara bahan-bahan yang dimasukan ke dalam laksa sarang…

 

Laksa Sarang Dlaila -www.abamkorie.com 1
Menarik kan…Unik….

Seperti biasa, kalau ke sini..kalau tak bungkuskan untuk anak-anak, memang tak sah lah. Abam minta bungkuskan mee udang, memang favourite diorang ni. Sampai di rumah, bila diorang nampak abam poskan gambar laksa sarang di Instagram & Fb tadi, diorang teringin pulak nak makan. Nampaknya kenalah datang lagi lepas ni.

laksa sarang dlaila laksa paling sedap di nilai

Komen Abam Pasal Laksa Sarang Dlaila ni… Sedap ke?

Tengoklah pic kat bawah, tak nak puji lebih-lebih. Kalau dah licin, comfirm laa sedap heheh

Jadi, kalau korang peminat laksa yang agak unik macam laksa sarang ni. Jom cuba di kedai D’laila Laksa Sarang yang terletak di MMA Santai Coner, Bandar Baru Nilai. Memang terbaekkk…!!

laksa sarang dlaila laksa paling sedap di nilai
Licin…!!

 

4,221 total views, 10 views today