Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Hari ni, 20 hb Mei 2017 akan berlangsung perlawanan akhir Piala FA antara pasukan Kedah yang akan bertemu pasukan dari pantai timur, iaitu pasukan Pahang. Rasanya, rata-rata peminat bola sepak tempatan terutama peminat kedua-dua negeri ni pasti tertunggu-tunggu perlawanan ni. Abam sendiri dah rasa teruja sangat nak tengok, tapi layan kat depan tv jer lah. Maleh nak gi stadium heheh..Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang
Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang
Sebenarnya apa yang abam rasa cukup menarik kali ni adalah mengenai jurulatih kedua-dua pasukan. Kedua-dua pasukan, Kedah & Pahang di bimbing oleh jurulatih tempatan iaitu Nidzam Adzha  Yusoff dan Dollah Salleh.
Siapa sangka kali ni, 2 jurulatih tempatan boleh membawa pasukan bimbingan masing-masing ke perlawanan akhir Piala FA. Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Setelah Nidzam Adzha telah diberi kepercayaan mengambil alih tugas sebagai ketua jurulatih Kedah  dari Tan Cheng Ho, nampak ada sedikit perubahan dari segi corak permainan semasa Kedah mengalahkan pasukan Terengganu diperlawanan di separuh akhir. Para pemain Kedah masa perlawanan tu pun nampak lebih bersemangat dari sebelumnya.

Jika dilihat dari prestasi semasa, abam rasa Kedah mampu untuk buat kejutan semasa perlawanan akhir kali ni. Pasukan Kedah perlu lebih menajamkan lagi bahagian serangan dan harap tidak leka dengan bahagian pertahanan. Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Untuk pasukan Kedah & Pahang, selamat berjaya. Semoga dapat bermain dengan fair play. Kepada para penyokong Kedah & Pahang, semoga korang dapat jaga adab & tak gaduh-gaduh masa kat stadium Shah Alam nanti. Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Ramalan abam pasal Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Sebagai penyokong Kedah..opkoslah Abam amat berharap sangat kali ni Kedah boleh menang Piala FA. Abam agak-agak mungkin dalam 3-1 kot hehe..Perlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Jangan lupa, pada yang tak dapat pegi stadium tu..stay tune kat depan tV malam ni ya..Pulun Kedah Pulun…hidup Janna Nick yeaaa..hehehehPerlawanan Akhir Piala FA 2017 Kedah dan Pahang

Live Streaming Pahang Vs Kedah 20.5.2017 Final Piala FA

Server 1: TV3

Sumber: Siaran Langsung Pahang Vs Kedah 20.5.2017 Final Piala FA | melvister.com

Sumber info : KedahNews
B
aca : Buffet Ramadhan Iftar@Cyberview Resort & Spa Berbaloi

2,169 total views, 9 views today

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge