Lirik Lagu Altimet – Amboi

Amboi…Amboi…Amboi…hahahha

Foto SHAARI CHE MAT/THE STAR

Sebenarnya, pertama kali abam dengar lagu Amboi dari Altimet rasa macam best plak. Lirik dengan lagu memang layan abis..

lirik diciptakan sendiri oleh Altimet  yang berjudul Amboi ni sebenarnya di tujukan khas untuk keyboard warrior.

Selain lagu Amboi, album Amboi mengandungi lapan lagi lagu lain ciptaan komposer seperti Noh Salleh, DJ Fuzz, Sona One dan ramai lagi manakala semua lirik lagu yang terkandung dalam album ini merupakan ciptaan Altimet sendiri.

Jom kita tengok lirik Amboi :
kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah amboi amboi
kalau mahu gaji besar tapi kerja sambil lewa amboi amboi
amboi amboi amboi

amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

mari mari tuan puan akak adik abang dengar ini cerita,
ambil teropong kaca mata tengok jenguk dipersila
nak panggil waras susah tak baik kalau gelar gila
ni kes sebelanga susu rosak akibat dua tiga tiitik nila
bila masuk kerja tak pernah on time
lepas masuk kerja dia terus on line
tak boleh buat kerja sibuk jaga hal orang lain
tangan mengelat kaki mengular mulut celupar lambat masuk awal keluar
siapa makan cili dia rasa pedas
siapa rasa pedas kata aku main cakap lepas
semua ambil baju ukur badan sendiri

mana tau kena setepek ke tempias sipi sipi

kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah amboi amboi
kalau mahi gaji besar tapi kerja sambil lewa amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
amboi amboi amboi

amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

eh tak baik tau, pedas kaw kaw
eh tak leh gurau, duduk surau,
ambik mc royan kat fb
adu kat sb dan mcmc
tarbiyah sentap bikin pendekar papan kunci rentap,
masa mengkritik cekap lepas itu confirm lenyap
keberanian atas talian kejadian harian
omong kosong untuk lotong terus di sajikan
siapa makan cili dia rasa pedas
siapa rasa pedas kata aku main cakap lepas

semua ambil baju ukur badan sendiri
mana tau kena setepek ke tempias sipi sipi
amboi

kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah amboi amboi
kalau mahi gaji besar tapi kerja sambil lewa amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi

amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

sampai bila orang kita layu ditolong hmmmm?
ketua kampung gadai tanah untuk sepitis wang saku
tapi apa aku tahu aku cuma tulis lagu
bukan nak bahasakan korang aku sekolahkan aku.


Altimet – Amboi (Official Music Video)
credit to SonyMusicKartelVEVO

Composed by Navigator
Lyrics by Altimet
Produced by Navigator

Facebook : Altimetonline
Instagram : Altimet
Twitter : twitter.com/altimet
Website : http://www.altimet.com.my

disclaimer: lirik lagu amboi – altimet adalah properti dan hak cipta oleh pemilik / pencipta, dan disajikan untuk tujuan edukasi, promosi dan untuk penggunaan peribadi.

818 total views, 7 views today

Sharing is caring!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge