Laksa Pak Yeop Antara Lokasi Laksa Sedap di Putrajaya

Laksa Pak Yeop Antara Lokasi Laksa Sedap di Putrajaya

Assalamualaikum, hi korang… Bila sebut pasal laksa ni, rasanya ramai antara korang yang memang hantu laksa kan. tak kisah lah, laksa utara ke, laksa Johor ke atau laksa dari negeri mana sekali pun pasti ada keunikan rasa  dan ada peminat yang tersendiri. Kalau korang nak tau, abam pun memang hantu laksa jugak sebenarnya. Bukan abam …

2,350 total views, 15 views today

Filem Pendek TNB Chinese New Year 2017 Penuh Bermakna

Hi korang, Antara perkara yang abam tunggu-tunggu apabila tiba setiap kali  musim perayaan adalah iklan filem pendek untuk raya dari syarikat-syarikat besar seperti TNB, TM, Petronas dan beberapa syarikat lain. Kalau awal tahun, biasanya iklan untuk Perayaan Tahun Baru Cina lah kan. Sebenarnya abam cukup tertarik dengan filem pendek TNB kali ni yang bertajuk “Hidangan Teragung” atau “Cooking …

1,099 total views, 22 views today

Pelancaran Single Album Wangikanlah Hatimu Memukau Penonton

Pastinya ramai diantara dari korang tak lepaskan peluang menonton Grand Final Pentas Epik 3 Juara hari tu kan..? Abam lagi lah teruja. Dapat peluang bersama-sama dengan penyokong-penyokong peserta akhir di Sri Pentas 2 Shah Alam. Dapat tengok secara langsung pulak tuu..Dan paling abam nantikan sebenarnya persembahan Noraniza Idris bersama Tyka (3 Juara). Di Grand Final Pentas Epik …

790 total views, 3 views today

Lirik Lagu Altimet – Amboi

Amboi…Amboi…Amboi…hahahha Sebenarnya, pertama kali abam dengar lagu Amboi dari Altimet rasa macam best plak. Lirik dengan lagu memang layan abis.. lirik diciptakan sendiri oleh Altimet  yang berjudul Amboi ni sebenarnya di tujukan khas untuk keyboard warrior. Selain lagu Amboi, album Amboi mengandungi lapan lagi lagu lain ciptaan komposer seperti Noh Salleh, DJ Fuzz, Sona One dan …

816 total views, 5 views today

Wangikanlah Hatimu Bakal Menggegarkan Industri Musik Tanahair

Sebut sahaja Noraniza Idris, pasti ramai diantara peminat masih mengingati zaman kegemilangan lagu-lagu berunsur Irama Malaysia dan Etnik Tradisional disuatu ketika dulu. Lagu-lagu beliau cukup popular dan masih didendang dicorong-corong radio tanah air. Kini Noraniza Idris kembali dengan single terbaru bersama penyanyi yang baharu, Tyka (3 Juara). Single berjudul  “Wangikanlah Hatimu” merupakan ciptaan  Ag Coco, Amir …

1,296 total views, 15 views today

Stevia Royal Leaf, stevia paling sedap

Assalamualaikum ..hai korang.. Entri abam kali ni, abam nak ceritera sket pasal Stevia. Mungkin korang dah pernah guna dan mungkin dan ada yang dah guna dah pun kan… Banyak orang bagitau stevia ni sesuai untuk kencing manis jer. Tapi sebenarnya stevia ni bagus untuk di amalkan oleh semua orang. Terutama sekali yang nak jaga kesihatan …

792 total views, 4 views today

Pelumba Malaysia Terbaik di FIM Asia Supermoto Championship 2016

FIM Asia Supermoto Championship 2016 Hujung minggu lepas, abam dapat peluang bersama dengan rakan-rakan Kelab Blogger Ben Ashaari ke acara sukan FIM Asia Supermoto kat Stadium Shah Alam. Pertama kali sebenarnya abam dengar pasal acara sukan ni. Memang tak dapat nak bayangkan sukan motor ni camana. Kalau MotoGP mungkin dah biasa dengar dan tonton kat …

868 total views, 6 views today

Jom ke KL Tower Mini Zoo

Masuk cuti sekolah kali ni, sebenarnya abam takda rancangan sangat nak pergi bercuti kemana-mana. Dengan tempahan dessert yang makin meriah kat Putrajaya ni, jadi abam ambik keputusan bercuti dengan keluarga kat tempat berdekatan jer. Mungkin bukan abam sorang saja yang buat keputusan macam ni, mungkin ada juga yang tak berkesempatan nak bercuti lama-lama dan nak …

1,158 total views, 4 views today

Laksa Sarang D’laila – Laksa apa pulak ni?

laksa sarang dlaila laksa paling sedap di nilai

“Jom, kita pi makan laksa sarang kat kedai kak Laila..” Pernah ke korang dengar pasal Laksa Sarang? Haa..Laksa Sarang? Serius, ni pertama kali abam dengar nama laksa sarang. Walaupun abam ni boleh dikategorikan sebagai peminat laksa, tapi ni lah pertama kali dengar. Kalau setakat laksa utara, laksa Penang, laksa Kelantan, laksa Johor tu memang pernah …

586 total views, 6 views today